20 juny 2007

[17/06/2007] – Joaquim Graupera participa a ” Passejada per la història: els carlins i Molins de Rei” (el Baix Llobregat)

El passat dissabte 16 de juny de 2007 es va realitzar la “Passejada per la història: els carlins i Molins de Rei”.
L’any 1875, malgrat que el municipi havia estat fortificat, els guerrillers carlins van entrar a Molins de Rei i van incendiar el palau de Requesens, algunes cases i cafès que servien de lloc de reunió. Per descobrir els detalls d’aquella data històrica, el nostre company del Grup d’Història del Casal Joaquim Graupera va realitzar els comentaris del recorregut que va començar a les 18:00 hores a la plaça Catalunya i va finalitzar a la plaça de l’Església de Molins de Rei. Llavors, l’Associació “La Bauma dels Encantats” de Berga va fer una representació teatral que va ajudar a contextualitzar els fets. Aquell atac del 25 i 27 de maig de 1875 era una mesura del moviment carlí o carlista que proposava el candidat conservador hereu de Carles Maria Isidre de Borbó. És a dir, l’origen de la branca de l’actual monarca espanyol. El passeig forma part del Pla Director de Joventut, l’anomenat MOU!. El projecte recull propostes d’actuació sobre la participació i l’autonomia dels joves molinencs. Aquesta activitat tenia per objectiu l’apropar-se a aquesta època, i a alguns episodis viscuts a la vila de Molins de Rei, a través d’una passejada per alguns dels carrers i edificis que van ser protagonistes d’aquests esdeveniments i d’una representació teatralitzada. Les entitats organitzadores, l’Associació d’Amics del Museu i la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament, han batejat l’acte amb el nom de “La Guerra dels Carlins a Molins de Rei”.