21 juliol 2008

[21/07/2008] – Presentació del número 2 de la revista “Duos Rios”

El diumenge dia 20 de juliol de 2008, a les 8 del vespre, a l’era de l’hort del Rector, que està a la Rectoria Vella, al costat de l’església de Dosrius, va tenir lloc l’acte de presentació de la revista Duos Rios, núm. 2, publicació de l’Arxiu Municipal de Dosrius (AMD).
L’acte organitzat per les responsables de l’Arxiu de Dosrius, Ma Àngels Jubany i Neus Alsina, va comptar amb la presència de l’alcalde de la població Josep Jo Munné, i Joseph Ma. Sagristà Vila, regidor de Cultura de l’Ajuntament de Dosrius. A banda dels parlaments va intervenir la poetesa Lina Casanovas, la qual, a banda de dedicar-li alguns articles de la revista, va recitar alguns versos. Per altra banda, el grup de teatre local “El fanalet” va interpretar un fragment de l’obra “El cap i la fi o El cap de l’alcalde”, de Joan Vila Casas.
En la revista, de format miscel.lani hi ha col.laborat diversos autors, alguns dels quals són membres del Grup d’Història del Casal. Entre els articles cal destacar: “El dolmen de ca l’Arenes” de Robert Lleonart; imma Bassols; Toni Lou i Daniel Daví, un article sobre “Els cognoms de Dosrius i Canyamars als arxius parroquials” i “Els arxius parroquials de Dosrius i Canyamar” de Agustí Guinart, “La població moderna a Dosrius. Estudi demogràfic (segles XVI-XVIII)” d’Enric Subiñà; “El molí fariner de Can Galzeran a Canyamars” de Jaume Vellvehí: “El cami antic de Mataró a Canyamars..” d’Enric Puig i altres de temàtica no històrica. A la part final de la revista hi ha dos apartats dedicats al patrimoni i a la memòria d’Esteve Albert.