18 juny 2014

Homenatge a l’alcalde Josep Abril en motiu del 75è aniversari del seu afusellament

Enguany es compleix el 75è aniversari de l’afusellament a mans de les tropes franquistes de l’alcade de Mataró  Josep Abril i Argemí, conjuntament amb altres militants d’ERC. El 16 de març de 1939 fou afusellat al Camp de la Bóta a Barcelona després d’un procés sunarissim.

El proper diumenge 22, a 2/4 de 8 del vespre, al Foment Mataroní (Espai F), es celebrarà un acte per retre-li el merescut homenatge i fer-lo extensiu també a totes les víctimes de la repressió feixista i recordar els crims del franquisme que encara no han estat jutjats.

L’acte ha estat titulat “Memòria i justícia” tindrà tres parts. Una presentació a càrrec del candidat d’ERC a l’alcaldia mataronina per a les properes eleccions, Francesc Teixidó i, tot seguit es donarà pas a una biografia dramatitzada de l’alcalde Abril, realitzada a partir de textos d’historiadors locals. Tancarà l’acte Joan Tardà,  diputat al Congrés.

Diumenge 22 de juny

2/4 de 8 del vespre

Foment Mataroní (Espai F)