19 gener 2015

25 anys de la recuperació de l’Àliga de Mataró

Tertúlia d’Història núm. 213 (Mataró Ràdio: 12/07/2012)

Convidades: Anna Salicrú i Núria Radó

Presenten: Sandra Cabrespina, Núria Gómez, Maria Salicrú-Maltas i Jaume Vellvehí.

Documentació: Maria Salicrú-Maltas

Tècnic: Pere Sánchez Ruiz.

Descripció: Ja sabeu que ens agrada relligar la història de Mataró i El Maresme amb diferents aspectes com la cultura. I, com és tradició, hem dedicat el nostre darrer programa de la temporada a Les Santes, la Festa Major de la capital del Maresme. El volem dedicar a commemorar els 25 anys d’una de les figures del seguici festiu de Mataró més emblemàtiques, desitgem celebrar amb tots i totes vosaltres l’existència de 25 anys d’Àliga a la capital del Maresme.
Mataró tenia una àliga l’any 1609, el seu rastre es va perdre durant segles fins que un grup de mataronins van decidir recuperar-la l’any 1987, i enguany en fa 25 anys.

Escolta-ho en MP3

Durada de la gravació: 52,01minuts Descarrega’l: 24 Mb.

Llibres i recursos

GUANYABENS, Nico:

• L’Àliga de Mataró. Ajuntament de Mataró.