25 gener 2015

Es presenta la rèplica del retaule de Bernat Martorell a Cabrera de Mar

Durant la Festa Major de Sant Vicenç de Cabrera de Mar, el dissabte  24 de gener, es va presentar la rèplica del retaule de Sant Joan Baptista de Bernat Martorell. El retaule original, que data del primer terç del segle XV, és una obra important de Bernat Martorell (Sant Celoni 1390- Barcelona 1452), el pintor més destacat de Catalunya en el segon quart del segle XV. El retaule estava situat originalment a l’altar major de la desapareguda capella de Sant Joan de Cabrera que es suposa propera de la masia de Can Modolell.

El retaule te tres cossos. El central representa a Sant Joan Baptista i al damunt hi ha l’escena de la crucifixió de Crist. En el lateral esquerra es representa el naixement de sant Joan i a sota la marxa de Sant Joan al desert. En el costat dret representa el baptisme de Crist i a sota la mort i el martiri del Sant.

La reproducció ha estat promoguda per la Fundació Burriac i s’exposarà permanentment a l’església parroquial de Sant Feliu de Cabrera. Durant l’acte van intervenir Esteve Rodés, president de la Fundació Burriac, Mn. Josep Maria Martí Bonet, director del Museu Diocesà de Barcelona, Francisco Blanco-Moreno Pérez, autor de la rèplica, el rector de la parròquia de Cabrera Mn. Josep Lluís Muñoz i Jordi Mir, alcalde de Cabrera. La iniciativa de la Fundació Burriac ha comptat amb el suport de l’Ajuntament de Cabrera de Mar i la Parròquia de Sant Feliu de Cabrera.