31 gener 2015

Centenari d’Esteve Albert: anem tancant

El centenari del naixement d’Esteve Albert a Andorra es va tancar ahir divendres 30 de gener al Teatre Comunal d’Andorra la Vella, amb la presentació i projecció del documental, realitzat per Ràdio i Televisió d’Andorra: Esteve Albert, el creador de somnis que podeu visionar en l’enllaç aqui al dessota.

Ahir mateix, a Mataró, es va inaugurar l’exposició del Centenari a la biblioteca de la Fundació Iluro amb parlaments de Ramon Manent, representant de la Fundació Iluro, Jaume Vellvehí, representant la Comissió del Centenari, Joaquim Fernàndez, regidor de cultura de l’Ajuntament de Mataró i Josep Puig, de la Comissió del Centenari que conduí la visita comentada a l’exposició que s’ha enriquit amb la mostra de l’important fons de publicacions d’Esteve Albert de què disposa la Biblioteca.

Dissabte dia 7, a Dosrius es tancarà formalment el centenari i, a Mataró, seguiran encara altres actes: El dimecres dia 4, a la seu del Museu Arxiu de Santa Maria, s’organitza una conferència-recital amb el títol Medea, Dones de Troia i altres obres de tema clàssic d’Esteve Albert, a càrrec de Jordi Malé. Aquesta xerrada donarà pas a la representació, els propers 6,7 i 8 de febrer, a l’espai Can Gasol, de Medea d’Esteve Albert basada en la tragèdia clàssica d’Eurípides i dirigida per Carles Maicas.

El dissabte 21, a la sala d’actes de la UEC una taula rodona i recital sobre la relació Esteve Albert i Josep Reniu, de qui també s’ha celebrat el centenari.  I encara quedarà pendent una tertúlia en el programa El Racó del Grup d’Història del Casal a Mataró Ràdio sobre el mateix tema i ja al mes d’abril una darrera sobre el teatre. Podeu descarregar-vos els programes detallats aquí al dessota.