9 febrer 2015

Dosrius tanca el Centenari Esteve Albert

El dissabte 7 de febrer s’ha tancat el centenari del naixement d’Esteve Albert i Corp a Dosrius, la seva població natal, allà mateix on va inaugurar-se tot just fa un any.  Primerament, es va inaugurar una placa al.lusiva a Can Batlle, la casa on va néixer el dosriuenc, instal.lada per l’Ajuntament de Dosrius. Tot seguit, en l’església parroquial es va celebrar l’acte de cloenda amb els parlaments deNeus Alsina i M. Angels Jubany que han impulsat els actes celebrats a dosrius des de l’Arxiu Històric Municipal de Dosrius, Jordi Pasques, comisssari del Centenari i Josep M. Sagristà, primer tinent d’alcalde que donà pas a Jaume Arnella que com a bon romancer va anar conduint l’acte presentant les diverses actuacions.

El trio Ítaca, format per Mireia Lorente (veu), Àngel Ribas (acordió) i Genís Mayola (veu i guitarra) va donar pas als flabiolaires dels Garrofers de Mataró, professors i alumnes de l’Institut de Dosrius que van recitar textos d’Albert, Ramon Manent amb els cantants de l’espectacle Bandera de Catalunya, original d’Esteve Albert que actualment segueix representant-se a Bellcaire d’Empordà, i una nova tongada de lectures poètiques d’Esteve Albert. L’acte va concloure amb tots els participants, acompanyats dels fills d’Esteve Albert, cantant l’himne de l’espectacle Bandera de Catalunya. Amb lletra d’Esteve Albert i musica de M. Dolors Masferrer.