11 febrer 2016

El pare Joan Roig, mestre compromès amb el país

El dijous 18 de febrer, l’Associació d’Amics de Ca l’Arenas organitza una nova conferència que en aquesta ocasió tractarà de la figura del Pare Joan Roig Riasol (Balaguer, 1881 – Mataró, 1950), mestre, pedagog, músic i compositor, que va exercir a l’Escola Pia de Santa Anna de Mataró del 1939 al 1950. La conferència anirà a càrrec de l’escolapi Joan Florensa, director de l’Arxiu provincial de l’Escola Pia de Catalunya.

El pare Roig, amant de l’art i la cultura, de jove a Balaguer va fundar l’Orfeó Balaguerí i molt aviat es va integrar als corrents a favor de la democràcia i la catalanitat. Va formar part del Gremi de Belles Arts, a Ca l’Arenas, i va ser impulsor del COR (Cavallers de l’Orde del Retrobament), amb l’objectiu d’avançar en l’aprofundiment polític i espiritual del país.

La conferència de Joan Florensa es completarà amb la projecció d’imatges del pare Roig com a pedagog, com a mestre, com a músic i com a defensor de la catalanitat. Josep M. Cusachs, tancarà l’acte amb una lectura sobre el C.O.R. que va escriure Josep Reniu; una poesia de Josep Punsola i una del pare Roig, en un opuscle del Gremi de les Belles Arts dedicat a Josep Punsola.

Ca l'Arenas