15 desembre 2019

Excavacions arqueològiques al jaciment d’Els Padrets, l’antiga Blanda romana.

Durant el mes de desembre s’estan duent a terme les prospeccions arqueològiques prèvies al projecte de recuperació del jaciment romà d’Els Padrets de Blanes, que donaran pas a les excavacions arqueològiques el proper mes de febrer.

Les primeres prospeccions, començades el dia 2, han confirmat les hipòtesis inicials posant al descobert l’espai que amaga un important nucli urbà consolidat, el de Blanda, la ciutat romana de Blanes. Es tracta de vestigis d’un període situat entre l’any 75 aC i el 50 dC. Blanda és una de les poques ciutats romanes que encara resten per descobrir i estudiar a fons a Catalunya. El fet de tractar-se d’un jaciment a cel obert facilitarà les tasques d’excavació i recuperació de les restes. Els treballs ja havien estat precedits pels realitzats a la dècada del 1970, els únics que fins ara s’havien fet amb cert rigor.

Ara, s’han posat a la llum dos carrers perfectament delimitats per les façanes de diversos habitatges, seguint l’habitual distribució ortogonal romana. També han aparegut alguns fragments d’estris i materials d’ús quotidià i domèstic.

Els treballs formen part del projecte genèric, promogut per l’Ajuntament de Blanes, que inclou tant l’excavació i museïtzació de les restes, com la mateixa estabilització del talús de la penya d’Els Padrets. El projecte compta amb un pressupost total de 615.600 €, i és un dels dos presentats al PUOSC, el Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat.

(Foto: Ajuntament de Blanes) Més informació aquí